آموزش UI/UX – آفلاین

ثبت نام
طول دوره: ۲۰+ ساعت
زمان مورد نیاز برای گذراندن سیر آموزش
جلسات کلاس: ۳۰
ویدئو: ۶:۴۵ ساعت
مجموع زمان ویدئوهای دوره
سطح: مبتدی
گواهینامه پایانی: دارد

مقدمه، آموزش UI/UX

دوره حاضر مقدمه‌ای برای آشنایی شما با حوزه طراحی (UI/UX) و آشنایی با محبوب‌ترین و متداول‌ترین ابزار این حوزه یعنی نرم افزار فیگما (Figma) است.
برای اینکه بیشتر با عنوان دوره آشنا بشیم باید بگم طراحی رابط و تجربه کاربری (UI/UX)یک رشته نسبتا جدید در حوزه طراحی است که تمرکزش روی نحوه تعامل انسان و کامپیوتر است برای اینکه بخواهیم از پیچیدگی این تعریف کم کنیم با یک مثال ادامه می دهیم . شما از اپلیکیشن های زیادی در طول روز استفاده می کنید ، مثلا برای گرفتن تاکسی اینترنتی یا پیدا کردن یک محل از روی نقشه و یا ارسال پیام. ظاهر این اپلیکیشن ها همان رابط کاربری (UI) است باعث ایجاد ارتباط شما با آن اپلیکیشن می شود مثل دکمه ها ،تصاویر و هر چیزی که در صفحه گوشی می بینید. وقتی شما روی یک دکمه می زنید،اینکه قراره چه اتفاقی بیفته و چطور ادامه بدین در واقع همان تجربه کاربری (UX) شماست. مجموعه این عوامل توسط طراح(UI/UX) طراحی می شود.

در نرم افزار فیگما (Figma)شما یاد می گیرید که چطور یک اپلیکیشن را از ابتدا طراحی کنید و در نهایت یک نمونه اولیه از آن بسازید، که قابل آزمایش و تست توسط کاربر باشد.
در کنار این نرم افزار از اصطلاحات متداول در طراحی (UX)هم به صورت مقدماتی صحبت می کنیم تا با آشنایی کافی وارد فرآیند طراحی(UI/UX) شوید.

 

دوره آموزش UI/UX برای چه کسانی مفید است؟!

اگر به طراحی و حل مسائل مختلف علاقه دارید و با خودتان فکر می کنید کاش می شد یک اپلیکیشن یا سایت طراحی کنم. یا اینکه دوست دارید مشکلات یک اپلیکیشن یا سایت رو حل کنید، این دوره به دردتون میخوره.
این دوره برای همه کسانی که دلشون می خواد شغلشون طراحی یک محصول به درد بخور باشه مفیده. برای کسانی که دوره های مختلف طراحی رو گذروندند اما هنوز برای شروع به کار تصمیم نگرفتند. برای همه کسانی که از (UI/UX) چیزی نمی دونند و احساس می کنند کار سخت و پیچیده ایه. این دوره با یک زبان ساده و از ابتدا مفاهیم مقدماتی (UI/UX)رو آموزش میده و شما رو با یک ابزار کاربردی در طراحی سایت و اپلیکشن آشنا می کنه و کمک می کنه تصمیم بگیرید که چطور این راه را ادامه بدین و تبدیل به طراح (UI/UX) بشید.

پیش نیاز های شرکت در دوره آموزش UI/UX

شروع این دوره پیش نیاز خاصی نداره و شما می تونید از ابتدا با (UI/UX) و ابزار فیگما (Figma) آشنا بشید.
اگر از قبل با طراحی یا برنامه نویسی آشنایی دارید می تونید از اینکه توانایی خودتون رو با این دوره افزایش بدین لذت ببرید.
استفاده مقدماتی از ابزار فیگما نیازمند یک سیستم کامپیوتری ساده با حداقل 8 گیگ رم و دسترسی به اینترنت برای کار با این ابزار آنلاین است.

پس از اتمام دوره آموزش UI/UX چه چیزهایی یاد میگیریم ؟!

در انتها با ابزار فیگما (Figma) یک اپلیکشن واقعی طراحی کرده اید.
در طول دوره مهارت های اولیه شناسایی نیاز کاربر ،طراحی اولیه ،طراحی نهایی صفحات اپلیکیشن و ساختن یک نمونه اولیه را یاد می گیرید.با بعضی اصطلاحات تجربه کاربری آشنا می شوید و می توانید نتیجه این دوره رو در رزومه کاری خود قرار دهید و در نهایت کار خودتون رو به عنوان یک طراح تازه کارUI/UX شروع کنید و به دنبال تجربه های جدید باشید.

روش ارائه این دوره به چه صورت است ؟!

دوره‌های مدرسه مجازی طلوع تماما مبتنی بر جدیدترین استانداردهای جهانی آموزشی و تجربه آموزشی 10 ساله موسسه طلوع تهیه شده است. این دوره‌ها در استودیوی آموزشی با بهترین کیفیت صدا و تصویر ضبط شده و امکان مشاهده بارها و بارهای هر قسمت به راحتی وجود دارد. ویژگی‌های شاخص این دوره:

سبک آموزشی نوین: تدریس اساتید با شیوه نامه آموزشی موسسه طلوع مبتنی بر استانداردهای آموزش جهانی است و با نظارت کارشناس و کارگردان آموزشی می باشد.

آزمون: بعد از اتمام دوره شما میبایست آزمون نهایی این دوره رو انجام بدین تا درصورت قبولی مجوز دریافت گواهی را دریافت کنید.

گواهینامه: پس از طی کامل همه قسمت های دوره، گذراندن آزمونو ارسال تمارین پروژه نهایی گواهینامه شما صادر خواهد شد.

جلسه برخط: پس از اتمام دوره دانشجویان میتوانند درخواست شرکت در جلسه برخط با استاد دوره را توسط سایت ارسال کنند. پس از به حدنصاب رسیدن دانشجویان درخواست دهنده جلسه ای آنلاین با حضور استاد برگزار میگردد.

توجه: با توجه به متد استریمینگ آموزشی در مدرسه مجازی طلوع، و نیاز به شرکت در مراحل طراحی شده مانند تمارین و آزمون ها، نمایش محتوای دوره تنها از طریق مراجعه با پروفایل خود به سایت مقدور است و نیازی به دانلود ویدئوها نمیباشد و این امکان نیز وجود ندارد. محتوای آموزشی برای همیشه در دسترس شماست و میتوانید بارها و بارها آن را مشاهده نمایید و حتی از به روزرسانی های احتمالی آن بهره مند گردید.

کلاس های دوره آموزش UI/UX – آفلاین

مقدمه آموزش UI-UX و آشنایی با مفاهیم طراحی تجربه کاربری

۱
UI-UX چیست و قراره در این دوره از چی صحبت کنیم؟
۲۲:۳۴ دقیقه
۲
بزن بریم نصب فیگما!
۹:۰۶ دقیقه
۳
آشنایی با محیط فیگما و آغاز کار
۱۰:۵۰ دقیقه
۴
تمرین 1

شروع طراحی اولیه اپلیکیشن موبایل

۱
ساختن پرسونا، بریف پروژه و تسک فلو
۹:۵۰ دقیقه
۲
تمرین 2
۳
وایرفریم، ساخت صفحات پروژه
۱۰:۱۹ دقیقه
۴
آشنایی با ابزار ساختن اشکال مختلف (Shape tool)
۱۶:۳۱ دقیقه
۵
ساختن یک دکمه ساده
۸:۲۲ دقیقه
۶
تکمیل دکمه، اضافه کردن متن و منو به وایرفریم
۱۰:۴۵ دقیقه
۷
ساختن Navigation Bar، تست روی موبایل با استفاده از Figma Miror
۱۸:۲۴ دقیقه
۸
آشنایی فاصله ها و Layout Grid
۲۵:۵۸ دقیقه
۹
تمرین 3
۱۰
ساختن یک پروتوتایپ ساده
۱۲:۰۱ دقیقه
۱۱
ساختن یک انیمیشن ساده
۱۴:۱۷ دقیقه
۱۲
تمرین 4

طراحی نهایی اپلیکیشن موبایل

۱
از کجا ایده بگیریم؟
۷:۳۲ دقیقه
۲
تمرین 5
۳
اشتراک فایل طراحی
۴:۲۶ دقیقه
۴
انتخاب رنگ، ساختن پالت رنگ و اضافه کردن استایل رنگ به فیگما
۲۱:۰۰ دقیقه
۵
انتخاب فونت مناسب
۶:۴۶ دقیقه
۶
ساختن تایپوگرافی و اضافه کردن استایل فونت به فیگما
۷:۴۴ دقیقه
۷
طراحی لوگو
۲۶:۱۱ دقیقه
۸
تمرین 6
۹
اضافه کردن تصاویر
۱۲:۰۱ دقیقه
۱۰
Auto Layout
۱۷:۴۲ دقیقه
۱۱
تمرین 7
۱۲
ساختن دکمه‌های نهایی (Buttons)
۱۶:۳۱ دقیقه
۱۳
آشنایی با مفهوم Component (کامپوننت)
۱۰:۰۲ دقیقه
۱۴
کامپوننت‌های پیشرفته‌تر بسازیم
۱۰:۴۶ دقیقه
۱۵
تمرین 8
۱۶
اضافه کردن آیکون‌ها (ICONs)
۱۷:۰۱ دقیقه
۱۷
اضافه کردن متن
۸:۲۱ دقیقه
۱۸
ساختن منوی اصلی (Side Menu) و تصویر متحرک در بک‌گراند
۱۲:۱۷ دقیقه
۱۹
تمرین 9
۲۰
آشنایی با دیزاین سیستم‌ها و استفاده از UI Kit
۱۰:۱۵ دقیقه
۲۱
خروجی گرفتن (Export) ، اشتراک گذاری و ذخیره فایل در فیگما
۱۴:۳۳ دقیقه
۲۲
تمرین 10

آشنایی با اصول طراحی

۱
قوانین طراحی، نوزده اصل برای رسیدن به یک طراحی عالی – قسمت اول
۱۸:۲۷ دقیقه
۲
قوانین طراحی، نوزده اصل برای رسیدن به یک طراحی عالی – قسمت دوم
۱۵:۱۶ دقیقه

امکان ثبت نظر تنها برای دانشجویان دوره میباشد.
ثبت نام
طول دوره: ۲۰+ ساعت
زمان مورد نیاز برای گذراندن سیر آموزش
جلسات کلاس: ۳۰
ویدئو: ۶:۴۵ ساعت
مجموع زمان ویدئوهای دوره
سطح: مبتدی
گواهینامه پایانی: دارد
+ لیست علاقه
استاد احسان هادی نژاد
احسان هادی طراح ارشد محصول و طراح تجربه‌کاربری هستم. از سال 1382 کار خودم رو به عنوان طراح گرافیک شروع کردم و از سال 1392 وارد حوزه طراحی رابط و تجربه کاربری شدم و تا امروز تجربه کار به عنوان سرپرست تیم طراحی و طراح ارشد در پروژه‌های مختلف و محصولات پرکاربردی در حوزه مالی و بانکی، بیمه، نقشه و حمل‌و‌نقل و پیام‌رسان‌ها را دارم. (۱۳۹۰ - ۱۳۸۲) طراح گرافیک در شرکت‌های پانیذ، سازه‌های‌بلندپایه و شرکت تبلیغاتی ترام، تجربه کار بر روی پروژه های طراحی و چاپ، وبسایت و طراحی نمایشگاهی و تبلیغاتی در این دوره. (۱۳۹۵ - ۱۳۹۲) طراح گرافیک و رابط کاربری (UI) در شرکت مهندسی شقایق زیرمجموعه بهسازان بانک ملت و کار بر روی پروژه وبسایت باشگاه مشتریان بانک ملت همراه با تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی. (۱۳۹۵-۱۳۹۷) کار بر روی پروژه‌های آزاد (فریلنس) طراحی گرافیک و طراحی رابط و تجربه کاربری. (۱۴۰۰ - ۱۳۹۷) طراح ارشد تجربه کاربری (UI-UX) در شرکت بهسازان بانک ملت و کار بر روی پروژه‌های بانکداری اینترنتی ، موبایل بانک و کور بانکینگ بانک ملت و تهیه دیزاین سیستم بانک ملت و مشارکت در تشکیل تیم تجربه کاربری. (۱۴۰۱ - ۱۴۰۰) طراح ارشد تجربه کاربری (UI-UX) شرکت ازکی (بیمیتو سابق)، طراح ارشد بخش بیمه های خودرویی در وبسایت ازکی و طراحی دیزاین سیستم. (۱۴۰۱-۱۴۰۲) طراح ارشد محصول و لید دیزاین نقشه نشان، کار بر روی بخش مسیریابی نشان و طراحی دیزاین سیستم . ۱۴۰۲ تاکنون طراح ارشد محصول شرکت مهیمن در پیام‌رسان سروش پلاس.

دوره های مرتبط آموزش UI/UX – آفلاین

آموزش UI/UX – آفلاین
قیمت:
۱,۶۰۰,۰۰۰تومان