مقدمه، اصول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
انقلاب اینترنت جهان را به دو مقطع قبل و بعد از خود تقسیم کرد، و دنیایی را پدید آورد که در آن، «همه با هم هستند، و من با همه»، جهانیان را به باور حس «سرنوشت مشترک» برای زیستن هدایت کرد.
با گسترش شبکههای اجتماعی (Social network) از دهه نخست قرن بیست وک یکم، روند توسعه ارتباطی و متاثر از آن روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی دولت ها و مردم تغییرات بسیاری کرد. این تغییر به نوعی به نوسازی روابط بر بستری جدید انجامید و متمرکز شد.
گسترش سریع فناوری، در عرصه ارتباطات انسانی بسیاری از تعاریف کلاسیک و روابط سنتی را دستخوش تغییر کرد و اینترنت و شبکه های اجتماعی به جزئی بزرگ!، و جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شد.
فناوری جدید، بازیگران تازه را متولد کرد و در عرصه علم ارتباطات، با لشگری تازه نفس به نام شهروند خبرنگاران(Citizen journalists) روبرو شدیم که پُر انرژی بودند، ابزارهای ارزان شده ارتباطی را در اختیار داشتند ولی دانش عمومی و تخصصی فعالیت ژورنالیستی را نداشتند.
نخستین ثمره ورود شهروند خبرنگاران به عرصه ارتباطات، پایان یافتن دوره سانسور در معنی حذف بود! اما ضعف دانش عمومی و تخصصی، شکل های تازه ای از سانسور را بوجود آورد که مخاطب از درک و فهم آن عاجز ماند .
سَر ریز اطلاعات، حاصل گشت های بی هدف در اینترنت و شبکه های اجتماعی، بسیاری را به گمان افزايش آگاهی بُرد. تولید محتوای مناسب که مورد غفلت قرار گرفت،«سواد رسانهای» را تنزل داد . شبکه از اطلاعات و اخبار جعلی«فیک» پُر شد.
امکان بی همتایی که فناوری وب برای نشر برخط (آنلاین) وقایع در شبکههای اجتماعی در اختیار شهروندان گذاشت، به سرعت مخاطبان را فعال کرد و دوره ای بوجود آمد که به آن «دوره فرد رسانه» اطلاق می شود.
شکل جدید ارتباطات «رهبران فکری» تازه را معرفی کرد. اگر در گذشته و در ارتباطات سنتی، اطلاعات از رسانههای جمعی به «رهبران فکری» مخصوصی در جامعه می رسید، و آن ها میدان داری می کردند، این روند، پس از گسترش شبکه های اجتماعی در گوشیهای هوشمند دیگر به شکل سابق نیست و جریان رهبری افکار از رسانه ها و رهبران عقیده به سمت تک تک کاربران وب در حال تغییر است.
دوره آموزشی اصول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی برای چه کسانی مفید است؟!
در «اصول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی» ما به دنبال آشنایی با واقعیت ها و قابلیت های بسیار و متنوع این شبکه و معرفی آن برای فعالیتهای گسترده ای بر روی این بستر هستیم که معتقدیم بخش های بزرگی از آن مغفول واقع شده است.
این دوره، برای همه ی کسانی که در اینترنت فعال هستند، فضایی برای فعالیتهای خود می دانند، مفید خواهد بود و به آن ها کمک می کند، حضور خود را در شبکه هدفمند و مبتنی بر سود مادی و معنوی کنند.
پیش نیاز های شرکت در دوره اصول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
برای بهره بردن بیشتر از این مجموعه، پیش نیازهایی لازم داریم مثل: آشنایی با اینترنت و شبکه های اجتماعی – اصول و مبانی نگارش و اصول نگارش در شبکههای اجتماعی که موسسه طلوع حق پیشتر این محتواها را تولید و در سایت خود در دسترس کاربران محترم قرار داده است.
پس از اتمام دوره آموزشی اصول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ؟!
انتظار داریم :
در پایان دوره «اصول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی» کاربران معزز، حضوری قاعدهمند و علمی در این شبکهها داشته باشند و با تولیدات مناسب، جذاب، علمی و هدفمند بتوانند ارتباطاتی موفق و اقناعی با مخاطبین بی شماری که در شبکههای اجتماعی در صدد یافتن آن ها هستند، پیدا کنند. این مهم ممکن و در دسترس است به شرطی که چگونگی حضور و الزامات کار را بدانیم.
دیجیتال مارکتینگ بخش بزرگی از بازار امروز را شکل می دهد که در آن همه چیز را می توان یافت و فارغ از محدودیت های جغرافیایی و زمانی، آنچه داریم را در عرصه ای به وسعت همه ی جهان، عرضه کنیم و بیزنس موفقی داشته باشیم.
ما درس های موفقیت و کلیدهای طلایی برای حضوری قوی و موفق در شبکههای اجتماعی را در مجموعه «اصول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی» در اختیار شما قرار می دهیم.
روش ارائه این دوره به چه صورت است ؟!
دورههای مدرسه مجازی طلوع تماما مبتنی بر جدیدترین استانداردهای جهانی آموزشی و تجربه آموزشی 8 ساله موسسه طلوع تهیه شده است. این دورهها در استودیوی آموزشی با بهترین کیفیت صدا و تصویر ضبط شده و امکان مشاهده بارها و بارهای هر قسمت به راحتی وجود دارد. ویژگیهای شاخص این دوره:
سبک آموزشی نوین: تدریس اساتید با شیوه نامه آموزشی موسسه طلوع مبتنی بر استانداردهای آموزش جهانی است و با نظارت کارشناس و کارگردان آموزشی می باشد.
آزمون: هر دوره شامل چند آزمون است، با آزمون های درسی، شما امکان محک زدن آموزش های خود را پیدا میکنید. این آزمون ها به صورت آنی پس از ارائه نمره داده میشود و امکان تکرار آزمون نیز وجود دارد.
تمرین: در قسمت های مختلف دوره، تمرین هایی گذاشته شده است که توسط استاد طراحی شده است. پس از ارسال تمرین توسط دانشجو، استاد دوره تمرین را بررسی و نظر و راهنمایی های خود را برای دانشجو ارسال مینماید یعنی در طول دوره چند بار امکان استفاده از نظر استاد به صورت شخصی برای خود را خواهید داشت.
گواهینامه: پس از طی کامل همه قسمت های دوره، گذراندن آزمون ها و ارسال تمارین، گواهینامه شما صادر و قابل دانلود در پنل کاربریتان خواهد بود.
جلسه برخط: پس از اتمام دوره دانشجویان میتوانند درخواست شرکت در جلسه برخط با استاد دوره را توسط سایت ارسال کنند. پس از به حدنصاب رسیدن دانشجویان درخواست دهنده جلسه ای آنلاین با حضور استاد برگزار میگردد.
توجه: با توجه به متد استریمینگ آموزشی در مدرسه مجازی طلوع، و نیاز به شرکت در مراحل طراحی شده مانند تمارین و آزمون ها، نمایش محتوای دوره تنها از طریق مراجعه با پروفایل خود به سایت مقدور است و نیازی به دانلود ویدئوها نمیباشد و این امکان نیز وجود ندارد. محتوای آموزشی برای همیشه در دسترس شماست و میتوانید بارها و بارها آن را مشاهده نمایید و حتی از به روزرسانی های احتمالی آن بهره مند گردید.